Saturday, May 1, 2010

~selamat hari lahir Ctah~~~

Assalamualaikum..tau ka kamu yang klo mau sambut hari ulang tahun kelahiran,kita kena ucap salam kat dia?itulah sebaik2nya ucapan yang di beri..

orang sebut hari ulang tahun,hari jadi or eng.happy bufday..bagiku..hari ulang tahun ku ini maksudnya bertambah dekatlah kematianku dan bertambah dekatlah aku kepada Tuhan..aku tertanya2 apakah cukup amalan yang aku buat untuk di bawa ke akhirat kelak..aku masih tidak bebas dari belenggu sistem yang dibuat oleh dunia yang hanya sebuah ilusi stelah ku menonton the arrival tu..masih terikut dengan kebiasaan yang diterapkan sejak kecil lagi..oh Tuhan bantulah aku hadapi semua ini..aku pun tidak pasti apakah aku akan berjumpa lagi usiaku yg ke 23?bjumpa dgn ramadhan-Nya..kerana di waktu itu adalh antr bulan yg sgt mulia..kerana ku mula rasa diriku jauh dr Tuhan..ya Allah ampunilah hamba-MU yang lemah ini..setelah 22 tahun ku hidup di dunia ini,apkah sumbangn yang telah ku lakukan?aku harap menjadi org yg berguna kelak..=)

Semoga diusiaku menjelang 22 tahun ini ku menjadi lebih matang,lebih berdikari,mampu menghadapi apa yang terjadi,sentiasa bermuhasabah diri,menjadi orang yang berguna kelak,seorang yang penyayang,prihatin,berbakti kepda kedua ibu bapaku,keluarga ku, seorang yang tabah,pandai kawal persaan,tidak emo ja,menjadi yang lebih baik dari sebelumnya dan yang penting kualiti hubungan ku dgn Tuhan kupertingkatkan..insyaAllah..

nak post lagu ni..supaya mengingatkan ku akan kematian itu..sekdar menginsafi diri yang hanyut dalam dunia yang tdak kekal ini..


Menanti Di Barzakh by Far East

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,

Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2

Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan x2
Kini Aku Merasakan x2
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,


thanks my family and my friend..but most importantly
thanks ya Allah,for all the things that You have given to me..thanks for the things that You have done to me..thank you very much ya Allah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment