Sunday, July 17, 2011

Duhai Hati

terkadang ucapan tak seperti apa yang dihati
terkadang akhlak tak seindah yang dimiliki
terkadang leka yang buatkan diri rapuh
terkadang jua lemah dan rebah
dibumi-Nya tatkala nafsu kuasai diri

Namun,Ya Allah hanya Kau maha Penyayang...tetap peduli dan utuh disisi..betapa luasnya rahmat-Mu dan pengampunan-Mu terhadap kami.. ya Allah, tunjukkanlah kami jalan-Mu..

ya aku baru dan mula saja bertatih di dunia ini,mahukan yang terbaik pada kehidupan ini,begitu jua kehidupan diakhirat kelak.

aku manusia yang punya rapuh pegangan ku,yng mahukan dn mengharapkan redha-Nya yang utama..walau mujahadah ku ini terlalu masih awal dan tak seperti mereka yang sudah lama dalamnya..

Ingin ku perbaiki apa yang kurang pada diri ini..mahu mengubah diri menjadi hamba-Nya yang taat seperti sahabat-sahabat nabi yang kuat dan faham dengan didikan dari Rasulullah S.A.W dan didikan al-Quran..

aku manusia yang penuh dosa,selalu leka pada indahnya dunia,terkadang peribadi ini tidak layak utk berdiri berhadapan bersama para pejuang dan pendakwah kini..kadang cuma mengikuti nafsu

Namun begitu,aku punya hati yang mahu mengubah diri,walaupun sebesar zarah kecil sekalipun aku mahu berubah utk kehidupanku dan menggembirakan hati-hati yang menyayangiku hatta hati-hati manusia

Apa gunanya pujian yang melambung?apa gunanya harta yang berbukit?dan apa gunanya kuasa dan pangkat jika tujuannya salah..pujian,harta,kuasa dan pangkat itu hanya pinjaman semata-mata..yang punya hak-Nya utama

ku cuba menjadi matang dalam setiap tindakan ku ini..ku cuma manusia yang tak punya apa-apa :)

No comments:

Post a Comment