Friday, June 3, 2011

sebuah nilai kemaafan

ya maaf..ungkapan kata yang mudah diucapkan tapi membawa pengertian dan segala rasa yang meruntun jiwa..

adakah diriku bersalah?ya memang aku bersalah tapi sudah ada bukti dan dia sendiri tahu..mengapa perlu tutp kesalahan itu..Tuhan tahu pe yg kita lakukan.mengapa perlu berdusta..aku cuma mahu katakan yang aku terima dirinya..bukan senang hendak menerima hati yg sebegitu..ku tak tahu apa yg harus dilakukan lagi..dan segala kesalahn tu pula terletak di bahuku..aku yang bersalah..aku tahu aku di pihak yang benar..mengapa mahu menipu..

aku tahu aku benar..dan sebab itu Allah membuka hatiku,mataku supaya aku terima apa yang akan terjadi kelak...biarlah dia berkata apa sahaja..ya Allah bantulah aku..kerana ku tahu cinta itu adalah :-

cinta itu kejujuran kerana cinta tidak pernah memaksa..
cinta itu murni kerana cinta memerlukan ketulusan hati..
cinta itu kekuatan kerana cinta memerlukan ketabahan..
cinta itu kesabaran kerana cinta menguji keimanan..
cinta itu keredhaan kerana cinta itu pemberian Tuhan..
cinta itu kemaafan kerana cinta itu ssangat sensitif..
cinta itu kesetiaan kerana cinta hanya pada yang satu..
cinta itu persahabatan kerana cinta asasnya kepercayaan..
cinta itu inspirasi kerana cinta membina kekuatan..

saya percaya kalau inilah takdirnya..saya terimanya dengan redha..insyaAllah..be strong ya cytah :)

No comments:

Post a Comment