Tuesday, March 30, 2010

Life's yours..

Hidup ni perlu ada prinsip supaya kita ada matlamat tersendiri..jgan plak slalu follow org lain smpai tiada rasa harga diri tu..ikt lah apa yang kamu mahu lakukan..klo mo rasa di hormati,hormatilah org lain..klo rasa mo x disakiti jgan lah sakiti org lain..klo benda tu tdak mo terjadi kat diri sendiri jganlah buat ma org lain..sebab kita manusia ada rasa hati dan perasaan.. yang mudah tersentuh ngan perbuatan org lain..dan kadang2 kita perlu jaga perasaan org jgak..tetapi yang pastinya jgn slalu fikir perasaan org lain sbab mgkin diri sendiri yang akan sakit..n buat kita sentiasa futur lepas kita kuatkan diri..manusia mmg gitu sifatnya..daif,fakir dan jahil..means setiap manusia ttap ade jahilnya, ada lemahnya(daif) dan ada miskinnya(fakir)..kita dah bagus2 di bagi keistimewaan yang Allah berikan kat kita ni..ditiupkan roh dan di tinggikan darjatnya..bersyukurlah atas setiap nikmat yang di berikan..selalulah bermuhasabah diri..itu yang penting..kuatkan diri n jgan lemah semangat..buatlah yang terbaik n mampu dilakukan..berfikirlah dgan waras..jgan terburur2..peringatan tuk diri sendiri..selalu wat cam ni..adehhh...CTAH!!!FIGHT FOR URSELF!!!n to my beloved friends also..AJA! FIGHTING!! GAMBATTE!!

Dont be cruel,Allah with us..Dont be lawyer,Allah judge us..Dont be angry.Allah pity us..Dont be sad,Allah cheer us..Dont be afraid,we have Allah..Dont stressed-out,Allah is the Most-Loving one..Treat people kindly even how bad they are..Treat Urself deeply coz u are what u are today n tommorrow..Dont turn back after u had be guiden by Allah..Be want u want to be..especially who want to be the best for your loved ones..


Buatlah yang termampu kmu lakukan..kejarlah apa yang kamu impikan...percayalah pada dirimu..kerana dirimu begitu berharga..

No comments:

Post a Comment